Designat egen sko!

Mina designade sko på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på mina skor här!

Sista rycket på examensarbete

Ja äntligen fick jag tillbaka mitt examensarbete med kommentarer och vad jag ska förbättra för att få ett bättre betyg. Hållt på och ändrat det sista på examensarbetet nu för att kunna skicka in det slutgiltiga arbetet och få mitt betyg. Väntar på svar från min handledar om några frågor bara innan, ja och som ni vet kan det ju ta ett tag innan han svarar. :S Ja efter att jag skickat in det här ska jag få betyget inskrivet i systemet och efter det ska jag skicka in massa papper så jag får min examen. Så jag har inte riktigt min examen än.... Kan ju vara bra att ha den när man ska söka jobb nu.

Om två veckor är det dags för Europas största dragracing tävling igen på mantorp park, Veidec festival! Självklart ska jag dit och titta, kul att träffa vänner och känna lukten av bränt gummi och nitro igen. Ska bli kul det. Första gången på många år som jag är där utan att tävla eller jobba, lite konstig känsla. Finns ju alltid massa skvaller runt alla team också som man måste snoka reda på. Men det bästa kommer vara att se de här fulingarna på banan, och känna viberationerna....

Tropisk värme

Ja vi fick tydligen tropisk värme här hemma också. Härligt! Kunde få komma lite regn och åska så det inte är så himla kvavt. Men man kan inte tro att man är i sverige. Brukar ju i alla fall komma lite regnskurar mellan de fina dagarna. Men inget vi gråter över.

Var och plocka jordgubbar på en av de mindre varmare dagarna, kanske bara 25 grader. Blev 4,3 kilo jordgubbar som jag sedan skivade och frös in. Är fullt i frysen nu.

Fick ännu mer jordgubbar i dag från pappa. Ja det blev att göra lite jordgubbs sorbe. Hoppas att det blir bra, har aldrig provat det förut men man kan ju testa, vet inte vad jag ska med alla jordgubbar annars. Har börjat sommarjobbet nu, började i torsdags. Väldigt långtråkigt för det är inte mycket folk som är och handlar i värmen, så vi hade väldigt lite att göra. Var varmt som en bastu i personalrummet också, så man ville inte gå på rast för det var svalare i affärslokalen än där uppe.

För övrigt så är det bara fotbolls hysteri och jag är inte det minsta intresserad. Men finalen är ju nu så kanske lugnar ner sig nu om det inte är någon annan liga som börjar nu kanske. Nej föredrar att sitta på balkongen och dricka något kallt istället. Skål!

Hemma

Tråkigt men ändå lite skönt att vara hemma. Först en vecka uppe i gävle trakten med Erik och hans familj. Trevligt att få träffa dem. Gör gärna ett återbesök! Tog inte lång tid innan han köpt ny motorcykel, vilket inte var så förvånande. :) Är ju så att att man vill ta eget Mc kort nu ju. :P

Gävlebocken

Njöt av sommarvärmen där sen for jag och två vänner iväg till Egypten, Sharm el Shake. Sol sol sol var det där. :) Underbart väder med 45 grader i solen, 32 grader i havet. Jätte fina vackra fiskar precis vid strandkanten. Underbart att ligga och snorkla och titta på allt liv under utan. Tog massa bilder med en undervattenskamera, engångskamera som jag ska framkalla. Förhoppningsvis blev det lite bra bilder där i alla fall. :) Hitta ett klipp från nationalparken Ras mohamed, ett stort område i röda havet med masser koraller. Vi firade våran midsommar där, med en dagutflykt med båt ut till detta reservat för att snorkla. Underbart! :D Det var lika underbart som filmen visar. Tyvärr såg jag ingen sköldpadda som jag hade hoppats på, men såg massa olika färgglada fiskar bla. Nemo (clownfish), olika Butterfly fish, Blåsfisk (de som ka blåsa upp sig som bollar), Nålfisk (jätte långa smala fiskar), Napolion fisk (med ett långt horn i pannan), Guldfisk, Papegojfisk, Rocka och Muräna.

Bild från båten vi åkte med över ett korallrevet i Ras mohamed som vi snorkla vid.

Var även på en annan utflykt där vi först åkte buss mellan Sinai bergen. Alla vägar i Egypten är spikraka, men här var det kurvigt. Men våran busschaufför bromsa inte för det utan däcken skrek i kurvorna. Var en upplevelse i sig. Han tog del lite lugnare efter en pojke spydde i bussen. Väl framme så red vi kamel, var jätte mysigt! Efter det blev det snokling, i the Blue hole.

Kamelridningen

Allmänna intrycket från befolkningen var att det inte var kul att vara tjej i det landet. De var som galna och skrek efter en, alla försökte locka in en i sina butiker. Eller så fråga de hur många kameler man ville ha för sig själv. Kommentarer om sitt utseende över allt ifrån. Men okej att befolkningen där beter sig så, kanske finns en bra orsak till att arabiska tjejer bär slöja och heltäckande kläder. :P Det som var jobbigt var att även hotellpersonal och apollos guider på utflykterna höll på och flörta med oss hela tiden. Inte speciellt professionellt, tycker jag man kan begära på ett fyrstjärnigt hotell. Men skulle kunna tänka mig åka tillbaka men då om jag har ett gäng grabbar med mig också. :D

Stranden utanför hotellet.

Intaget barnpoolen...

Våran lägenhet!

Var en fin två rums lägenhet som vi bodde i. En dubbelsäng och en extra säng. Extra sängen var väll under all kritik egentligen, man kände varje fjäder i den. Men tröt var man av all sol så man sov ändå.

Säng ett och säng två....

Varma dagar och varma nätter var det. Tur att vi hade AC på rummet. Vi vågade oss ut vissa kvällar också för att se oss omkring. Men vi var helt slut när vi kom hem av alla araber som jagade en hela tiden. Inte ens när man gick längs stora gatan fick man inte vara i fred. Då tutade taxibilar, som vi efter ett tag förstod var deras sätt att fråga om man ville ha skjuts.

Fin belysning som man kunde se i Sharm el shakes "nöjes" gata, the Strip! Beduin tält som man kunde gå in och dricka deras te eller röka vattenpipa.

Bild över stranden på kvällen i månljuset! Mysigt!

Var ett bra sätt att fira de fem åren vi genomgått på universitetet. Det jag längtar efter nu är att hitta ett jobb och mest av allt längtar jag efter Erik. Älskar dig!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu