Lucia

Marken är helt täckt med snö. Solen tittar fram genom molnen. En helt perfekt luciadag! Var uppe i morse och gick ett varv runt skogen, helt underbara naturbilder som utspelade sig. Sagolikt. Luciatåg fick vi även se, till häst dessutom. En hel karavan av hästar kom gående på vägen utklädda i lucia mundering och även ryttarna. Riktigt mysigt att bo i skogen då.




Snömonstret Rosso

Var inne i stan en sväng, inte lika fint som det är här ute men det fanns snö där i alla fall. Var rena hysterien där inne, folk över allt, slitande efter julklappar. Så hysteriskt! Skönt att jag köpt klart alla julklappar. Köpte en soffa till mig själv istället :P, som de skulle ha hemma till jag får min lägenhet. Kommer bli så himla bra!

Efter det tog min bror och jag en sväng med fyrhjulingen ute i skogen i snön. Jävligt kul var det! Han körde tills han frös för mycket sen fick jag sladda runt en del också. Var inget kul att sitta fram när man fick upp lite fart, kallt kallt! Sladda runt på grusvägen, som nu är istäckt och nere på åkern.

En helt underbar dag med andra ord, mysig och behövlig! Mysfaktorn blir högre lite senare när Helena kommer och vi ska göra julgodis. Knäck, ischoklad och kanske lite annat smått och gott!  
Kommentarer
Postat av: Helena

Nästa år! Då blir det julgodis! Annars kan vi ju alltid baka lite inflyttningsgodis...;) Den där drinkkvällen borde vi ju också kunna passa in nu när båda snart har raggelavstånd hem!:) ses i morgon bå combaten! kramkram

2008-12-15 @ 20:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!