Miljötekniken avklarad

Nu har jag avslutat ytterligare en kurs och har bara det självständiga arbetet kvar för att få ut min kandidatexamen. Där efter väntar ... ja det vet jag inte riktigt. En ovis väntant på att få reda på var man hamnar här näst, blir det en fortsättning i Linköping eller blir det Uppsala. Det vet bara antagnings kommiten. Nu är det inte långt kvar i alla fall tills jag får ut en examen, en KANDIDAT I BIOLOGI, EKOLOGI.

I lördags var vi i Kolmården och klappade vargarna, en trevlig upplevelse. Man ska inte säga att det var hundar man var inne hos utan man märkte tydligt att de var vilda djur. Som hela tiden höll koll på varandra, så att alla höll sig på sin plats och rank. Fyra vargar var i hängnet vi var i, hannar hela bunten. De har ett väldigt tydligt språk, och det som var intressantas vara att när ettan gav sig på tvåan, gav tvåan sig på trean som gav sig på fyran. Ungerfär som att om jag blir tllsagd ska jag också säga till någon. Den stackars fyran fick knappt komma fram och hälsa alls.
 
image9

Brevid varghängnet fanns andra inhängnader. I ett fanns det lejon som strosa runt snön, en konstig syn. I ett annat fanns det två björnar, som precis vaknat upp ur vinterdvalan. Björna brukade gå tillsammans med vargarna men eftersom de hade ungar nu så fick de inte det.

Var även på Elmia och bilsportsmässan under påsken. Var mycket snygga bilar som man inte skulle tacka nej till om man skulle ha möjligheten att köpa eller provköra. Nice!

Nu ska jag försöka att fokusera på den nya kursen, självständigt arbete. Ska läsa in mig på hur mikroorganismer i marken påverkas av miljöförändringar, ska bli intressant.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!