Midsommar

Som kommentatorn för fotbollen sa, "Danskarna tog ifrån oss glädjen med våran nationaldag, och italienarna midsommar. Men vi har ju i alla fall traditionen med regn på midsommar kvar!" Slår aldrig fel måste regna någon gång under dagen på midsommar, så även i år! Vi hade fint väder hela dagen tills på kvällen, då vi skulle grilla! =( Men vi grillade ute ändå, är det midsommar så är det! Fick dok ta och dra oss in för att äta. Det blev potatis, svamp, lök och gräslök i ett folie paket med lite Västerbottenost över som vi grillade på grillen och till det fläskkarré. MUMMS!!!

Var på dagen hos pappa och gjorde midsommarstång och blomsterkrans till mig själv.


Jag i min fina midsommarkrans...

Rosso med blommor i håret....

Elvis som gärna vill posera framför midsommarstången.

Ja midsommar i stan verkar inte existera för många i alla fall. Hela stan var nästan öde på folk, inte mycket folk som man mötte varken gående eller med bil. I de fåtal bilar man mötte satt det folk i baksätet med en bira. :) Nej midsommar ska man tydligen fira på landet, vilket jag nog kan hålla med om. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!