Långhelg

Så nu har den underbara långhelgen passerat. Firade födelsedag två av dagarna. Med smörgåstårta och maräng å glasstårta på fredagen och med tacos och rabarberpaj på lördagen. Fick många fina presenter som är bra att ha, ett bord och två stolar för att ha på balkongen, mycket skönt att slippa konka ut stolar så fort man vill sitta där. Fick även en kruka med tillhörande blomma (engelsk pelagon) att ha på balkongen.

Farmor hade med sig en massa tapaware burkar (efter begäran) och knivar.  En mindre ihop-fällbar trappstege var också en bra present eftersom jag inte når upp till de översta skåpen, ytterligare en sak som jag slipper konka runt på stolar ;). Fick stegen av min bror, var av han tyckte att jag skulle ha presenten för att jag är så kort, men jag påstår istället att alla skåp sitter högt upp. ;) Var av sanningen kanske ligger någonstans där emellan.
Fick även en kaffebryggare, roligt att få presenter som man själv inte använder utan folk köper för att de själva ska kunna använda det, kaffebryggaren var en sådan ;). Jag fick också ett presentkort hos ett medium, ska bli jätte kul att gå dit och se vad hon har och säga. Tycker sånt där är jätte intressant, men medium, spöken och liknande. Både pappa och hans sambo har varit hos henne. :D

Av mina förnuliga vänner från Mjölby, som var på visit valborg fick jag ett allt i allo kitt. Kittet bestod av en hink som såg ut som en slott (en sandslottshink) med tillhörande spade. I hinken fanns också en vattenpistol (som någon förelog att man kunde ha den färdigblandade drinken i), ett paket med Ballerina kex och en burk med Omega-3 tabletter. Allt man behöver kitt!!!

Ja som sagt valborg var mina vänner från Mjölby på visit. De sov över, båda två klämde ihop sig på soffan. Det var deras förslag att båda skulle sova där, jag tvinga dem inte, men det verkade som de kunnat sova ändå. :) På valborg var vi nere vid Stångån och tittade på elden och fyrverkerierna. Elden var väll inte riktigt någon eld precis, en liten hydda av trä som glödde lite på en flotte i vattnet skulle jag mer kalla den, inga lågor där. Fyrverkerierna var däremot var en fröjd att se, ett riktigt fyrverkeri!!!
  Dålig bild, men man ska se fyrverkerierna över vattnet på denna bild.

Var helt underbart vår väder i helgen också. Jag han med att bränna ryggen, vet inte riktigt hur för den tiden jag var ute så var jag i skuggan för att tvätta och vaxa bilen. Visst till en del var den i solen ...men så pass alltså. :S Pappas rodd- fälgar som jag lyckades bli övertalad att polera stod dok i solen vilket jag var tvungen att skugga för att kunna polera. När jag sedan fick polera dem tre gånger förrän jag var nöjd kan kanske vara källan till min bränna. Ja ja!! :D Fick i alla fall underbara bilder från dessa underbara vårdagar...


Det gör inget att vädret nu blev lite sämre, tycker det är skönt med lite regn nu. Blir lättare att andas också, allt pollen som flög omkring förut. :) Nu ska jag återgå till att plugga inför tentan på fredag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!