SOF 2009

Underbara helg. Hade jätte kul i helgen när SOF kom till stan. En massa studentorkestrar kom från hela Sverige och promenerade genom stan i Lördags. Det var en lång parad som gick från trädgårdsföreningen genom stan och upp till folkets park. Det var inte bara orkestrar utan där i mellan var det olika vagnar som var smyckade med olika teman. En del var riktigt avancerade och mycket tanke nedlagt bakom. :)

En massa folk som väntar på SOF paraden längds med Linköpings gator.
Mario på lika strålande humör som det härliga vädret.

Linköpings Universitetets blåsorkester LitheBlås

Guantmanamo Resort -

De som festar på Gutanatomo verkar ha kul i alla fall.

Liggande spelning.

Bondkapellet

Efter paraden blev det ombyte till kvällens utstyrsel, det vill säga studentens klädsel, overall. ;) Har ju inte använt min så överdrivet mycket så det var kul. Där efter blev det en öl på Helenas balkong med SOF tidningen i högsta hugg för att komma in i stämningen. Blev en hel del östgötska termer som kom upp och en del raggningsrepliker :P Sen bar det av till Valla och grillning och förfest. Maten bestod av goda grillspett (kött, paprika, champinjoner, lök och squash) tillsammans med en potatissallad med chili. MUMS! Där blev det också lite kub och frisbee. Sen iväg på ytterligare en förfest i en korridor i Irrblosset, där det fanns en bar. 
Grillning av gormekockarna ;)

Där efter tog vi oss till folketspark och festområdet för SOF. En del av vårt sällskap hoppade in i bollhavet, vilket jag stod över och blev istället uppbjuden till dans, bugg! Vi lyckades ta oss ur den situationen och tog oss till ett annat dansgolv med lite bättre musik. Avslutade kvällen med hamburgare och pommes innan vi cyklade hem, otroligt att jag lyckades hålla mig kvar på cykeln hela vägen hem :O

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill också bo i Sverige!!! Jag vill också grilla!!

Saknar dig och Helena!!



2009-05-27 @ 08:04:16 | URL: http://hannalindbom.wordpress.com
Postat av: Linda

Vi saknar dig med Hanna!!

2009-06-01 @ 21:50:14 | URL: http://lindajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!